Zalando overweegt flagshipstores te openen in steden als Berlijn, Londen en Parijs. Dat zegt co-ceo Rubin Ritter in een interview met Manager Magazin.
De Duitse modeverkoper heeft in de grote steden volgens Ritter fans die veel tijd en geld besteden in zijn webwinkel. “Voor hen kan het interessant zijn om het merk ook offline te ervaren.” Met de overname van modebeurs Bread & Butter en sportwinkelketen Kickz heeft Zalando de eerste stappen al genomen.
Zalando heeft al vestigingen in Berlijn, Frankfurt en Keulen, maar daarbij gaat het om outletwinkels. Onlangs werd al bekend dat Zalando zo’n filiaal ook in Düsseldorf wil openen.
Ritter laat in het Duitse zakenblad ook weten in te willen zetten op het 3D-printen van kleding. “Het zou een groot voordeel zijn als we in Berlijn bijvoorbeeld snellopende sneakers kunnen bijdrukken”, zegt hij. Zalando denkt erover na om een fabrieksdivisie op te richten om kleine en middelgrote modemerken bij te staan op het gebied van 3D-printing. “3D-printing kan naast ons logistieke en fulfilmentaanbod een belangrijk onderdeel van ons bedrijfsmodel worden”, aldus Ritter.
Reacties 0