Takeaway.com heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 47 procent meer bestellingen verwerkt dan een jaar eerder. De etenbestelsite kreeg in die periode bijna 15,8 miljoen bestellingen binnen.
De sterkste groei boekte Takeaway.com in zijn markten buiten Nederland en Duitsland, met bijna tachtig procent meer orders. In Duitsland was de stijging met 47 procent gelijk aan die van het totale bedrijf, terwijl Thuisbezorgd.nl in Nederland 31 procent meer bestellingen binnen kreeg.
Takeaway.com wil zijn investeringen in zowel marketing als de bezorgservices opvoeren om zo snel mogelijk door te groeien, zegt ceo Jitse Groen in een toelichting op de handelsupdate. Eind vorig jaar nam de maaltijdbezorger de Belgische en Duitse activiteiten van Resto-In over, een ‘logistieke marktplaats voor online foodbezorging’. Deze activiteiten zijn in het eerste kwartaal volledig geïntegreerd en versterken naar eigen zeggen de aanwezigheid in beide markten.
Omzet- en winstcijfers over het eerste kwartaal zijn nog niet bekendgemaakt. Takeaway.com leed vorig jaar 30,9 miljoen euro verlies en verwacht ook dit jaar rode cijfers als gevolg van de hoge investeringen.
Reacties 0