De omzet van La Place groeit dit jaar van iets meer dan honderd miljoen naar 150 miljoen euro. De restaurantketen profiteert daarbij van de samenwerking met Hudson’s Bay. “Maar ook zonder Hudson’s Bay groeit La Place behoorlijk”, zegt cfo Ton van Veen van moederbedrijf Jumbo tegenover Het Financieele Dagblad.
La Place groeide volgens Van Veen met dertig procent in de eerste maanden van dit jaar. Bestaande restaurants kregen er acht procent meer omzet bij. Jumbo kocht vorig jaar achttien AC-restaurants, die dit jaar worden omgebouwd tot La Place. Ook worden nog zo’n vijftien reguliere vestigingen geopend in ons land. Eind dit jaar telt de keten weer meer dan honderd restaurants.
Hudson’s Bay maakte maandag bekend met La Place samen te werken voor het horecagedeelte. La Place komt in alle warenhuizen, behalve in de flagshipstore in Amsterdam. Daar komt een Midden-Oosters restaurant van topkok Ron Blaauw. De Canadese retailer wilde aanvankelijk een aangepast concept van La Place, maar is gedurende de onderhandelingen van die wens afgestapt. “Ze hebben ingezien dat het pure format het sterkst is”, aldus Van Veen.
Jumbo opent 23 mei in Groningen een eerste gemakswinkel, waarin elementen van La Place worden gecombineerd. Op termijn wil de supermarkten vijftig van deze ‘convenience stores’ openen, zo berichtte RetailNews al eerder.
Reacties 0