'Blokker zette bijna streep door nieuwe formule'

'Blokker zette bijna streep door nieuwe formule'

Retailconsultant Eysink Smeets adviseerde Blokker begin dit jaar de vernieuwingsoperatie te staken en terug te grijpen op de oude formule en het oude logo. Het bureau was zonder medeweten van de directie door de raad van commissarissen ingehuurd, meldt EenVandaag op basis van interne documenten.

De rvc zou advies hebben gevraagd vanwege achterblijvende resultaten van de reorganisatie, waardoor extra kapitaal nodig was. De vernieuwingsoperatie zorgde onder meer voor problemen met de voorraadbeschikbaarheid. Eind 2016 was dertig procent van de producten niet beschikbaar.

“De ellende was vele malen groter dan door iedereen werd verondersteld”, reageert een directielid van Blokker. “Blokker was een huis aan het bouwen waarvan de fundering niet deugt.”

Het advies van Eysink Smeets zou voor grote spanningen in de top van het winkelbedrijf hebben gezorgd. Begin dit jaar werd al bekend dat Blokker op advies van de retailconsultant teruggreep op goedlopende producten uit het verleden. Formule- en marketingdirecteur Robert Bohemen zou zich daartegen hebben verzet en ‘ziek’ thuiszitten.

Blokker Holding maakte dinsdag bekend zich volledig op de formule Blokker te focussen, waarbij nog eens honderd winkels worden gesloten. Het advies om de oude formule weer te omarmen is niet opgevolgd: alle ruim vierhonderd winkels die overblijven worden omgebouwd naar de Nieuwste Blokker. Ongeveer de helft van de winkels is inmiddels van de nieuwe formule voorzien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!