Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf fotoâs.
Wie door de Amsterdamse straten loopt kan het zich misschien niet voorstellen, maar het allereerste Nutella-café is in aantocht. Daarbij gaat het niet om de wafelzaken van de Nederlandse ondernemer Roberto Fava, maar om een officiële tent van Ferrero.
Lees verder bij Chicago Tribune: http://trib.in/2qysB48.
Een vijftien verdiepingen hoge vendingmachine, gevuld met Ferrariâs en Lamborghiniâs. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar wie door Singapore loopt kan het met eigen ogen zien. Het begon allemaal met een bezoek aan ToysâRâUs.
Lees verder bij CNN > http://cnnmon.ie/2pSluVr.
HelloFresh is woensdag in de Verenigde Staten begonnen met een wijnclub. Via de abonnementsdienst HelloFresh Wine krijgen klanten elke maand zes flessen, inclusief suggesties voor bijpassende maaltijden en proefnotities en smaakprofielen van de wijn. Klanten kunnen kiezen uit een doos rode, witte of verschillende wijnen, die door sommeliers zijn geselecteerd. De prijs van een abonnement is 89 dollar per maand, waarbij de bezorgkosten zijn inbegrepen.
Lees verder bij TechCrunch: http://tcrn.ch/2qAJJq5.
Suitsupply heeft na een zoektocht van enkele jaren een geschikte locatie gevonden voor zijn eerste winkel in Australië. De flagshipstore van het Nederlandse mannenmodeketen vestigt zich aan Martin Place in Sydney. Suitsupply krijgt in het vernieuwde pand gezelschap van onder meer H&M-zusje COS en tassenmerk Rimowa, dat er ook hun debuut op de Australische markt maken.
Lees verder bij The Sydney Morning Herald > http://bit.ly/2qyyDBF.
Jet.com, dat vorig jaar voor zoân drie miljard dollar door Walmart werd gekocht, verkoopt spullen âin real lifeâ. De webshop komt tot leven bij Story, het retailconcept in New York dat als een tijdschrift elke maand een andere invulling heeft. Dit moet de supermarkt van de toekomst zijn.
Lees verder bij Business Insider > http://bit.ly/2qZnhbj.
Reacties 0