​De week in vijf foto’s

​De week in vijf foto’s

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf foto’s.


Wie door de Amsterdamse straten loopt kan het zich misschien niet voorstellen, maar het allereerste Nutella-café is in aantocht. Daarbij gaat het niet om de wafelzaken van de Nederlandse ondernemer Roberto Fava, maar om een officiële tent van Ferrero.

Lees verder bij Chicago Tribune: http://trib.in/2qysB48.


Een vijftien verdiepingen hoge vendingmachine, gevuld met Ferrari’s en Lamborghini’s. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar wie door Singapore loopt kan het met eigen ogen zien. Het begon allemaal met een bezoek aan Toys’R’Us.

Lees verder bij CNN > http://cnnmon.ie/2pSluVr.


HelloFresh is woensdag in de Verenigde Staten begonnen met een wijnclub. Via de abonnementsdienst HelloFresh Wine krijgen klanten elke maand zes flessen, inclusief suggesties voor bijpassende maaltijden en proefnotities en smaakprofielen van de wijn. Klanten kunnen kiezen uit een doos rode, witte of verschillende wijnen, die door sommeliers zijn geselecteerd. De prijs van een abonnement is 89 dollar per maand, waarbij de bezorgkosten zijn inbegrepen.

Lees verder bij TechCrunch: http://tcrn.ch/2qAJJq5.


Suitsupply heeft na een zoektocht van enkele jaren een geschikte locatie gevonden voor zijn eerste winkel in Australië. De flagshipstore van het Nederlandse mannenmodeketen vestigt zich aan Martin Place in Sydney. Suitsupply krijgt in het vernieuwde pand gezelschap van onder meer H&M-zusje COS en tassenmerk Rimowa, dat er ook hun debuut op de Australische markt maken.

Lees verder bij The Sydney Morning Herald > http://bit.ly/2qyyDBF.


Jet.com, dat vorig jaar voor zo’n drie miljard dollar door Walmart werd gekocht, verkoopt spullen ‘in real life’. De webshop komt tot leven bij Story, het retailconcept in New York dat als een tijdschrift elke maand een andere invulling heeft. Dit moet de supermarkt van de toekomst zijn.

Lees verder bij Business Insider > http://bit.ly/2qZnhbj.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in