Rivièra Maison is vorig jaar in omvang met zestien procent gegroeid. Dit jaar wil de woonwinkelketen met meer dan twintig procent groeien. Dat vertelt oprichter Henk Teunissen in gesprek met 7 Ditches.
Teunissen wordt naar eigen zeggen regelmatig benaderd door potentiële kopers. Hij staat daar ‘niet direct’ voor open, omdat hij eerst nog een aantal jaren flink wil groeien. “In een jaar of vijf zes wil ik wel verdubbelen.” Wat de omzet van Rivièra Maison nu is, vertelt hij niet.
De focus voor verdere groei ligt op Duitsland, waar eind deze maand in Stuttgart de vierde winkel opent. Ook in eigen land is Rivièra Maison nog niet uitgegroeid en ziet Teunissen nog ‘blinde vlekken’.
Rivièra Maison is ook actief in landen als Qatar en Zuid-Korea, waarvoor met partners wordt samengewerkt. Het besluit om daar te openen heeft geen strategische onderbouwing, zegt Teunissen in het meinummer van RetailTrends. “Het is meer voor het avontuur, wie weet wat er gebeurt”
Retail & Brands Festival op 7 september in Utrecht
Henk Teunissen is één van de sprekers van het tweede Retail & Brands Festival. Donderdag 7 september staat in het teken van verwonderen, inspiratie, pionieren en best practices uit binnen- en buitenland. Kijk voor meer informatie over het festival op retailandbrandsfestival.nl.
Reacties 0