Groos doet zijn winkel op de Schiekade in Rotterdam na zaterdag dicht. Een nieuwe, grotere winkel opent een week later zijn deuren in Het Industriegebouw.
Groos ging in 2013 van start als een warenhuis dat producten van Rotterdamse makelij verkoopt. Er werd een goede deal gesloten voor het pand aan de Schiekade, vertelde medeoprichter Tjeerd Hendriks twee jaar terug als RetailRookie in RetailTrends. “We namen geen grote risico’s, wilden eerste kijken hoe het uitpakte.”
De Rotterdamse retailer wil met de verhuizing 'nieuwe stappen maken', zegt Hendriks tegenover Open Rotterdam. Zo is de stad volgens hem goed in design, maar komt dat te weinig terug in de winkel op de Schiekade. “Dat verwachten we op de nieuwe locatie toch iets beter te kunnen doen.”
Groos verkoopt producten van Rotterdamse merken en leveranciers, waarbij de conceptstore over elk verkocht product een percentage ontvangt. Het is volgens Hendriks allemaal vanuit een idealisme gestart. “We willen Rotterdam en Rotterdamse producten promoten en werken dan ook alleen met Rotterdamse makers. Dat onderscheidt ons van 99,9 procent van de andere honderden conceptstores.”
Groei in aantal winkels is vanwege het strikte Rotterdamse karakter lastig. Binnen Nederland zijn vrijwel geen steden met hetzelfde profiel als de havenstad, weet Hendriks. “Marseille, Napels, Manchester en Valencia nemen wel nagenoeg dezelfde positie in en kunnen een optie zijn”, aldus de voormalige RetailRookie.
Reacties 0