​App helpt speciaalzaken tegen voedselverspilling

​App helpt speciaalzaken tegen voedselverspilling

De nieuwe app Lunchie Market helpt restaurants en speciaalzaken overtollige maaltijden aan consumenten te verkopen. De in Finland al populaire app wordt eind deze maand geïntroduceerd in Amsterdam, schrijft Emerce.

De app laat een plattegrond zien van deelnemende restaurants en speciaalzaken, waarmee gebruikers maaltijden en producten kunnen kiezen. Vervolgens kunnen zij die direct in de app betalen en de bestelling ophalen bij de deelnemende winkel. Omdat het om overtollig voedsel gaat, krijgen zij daarvoor kortingen die volgens head of Benelux Dennis Hoogenkamp oplopen tot vijftig procent.

Lunchie Market wil restaurants en speciaalzaken helpen voedselverspilling om te zetten in extra inkomsten. Tegelijkertijd kunnen consumenten op een goedkope manier kennismaken met exclusieve maaltijden en producten. Onder meer Grizzl en backWERK behoren tot de eerste deelnemers in Amsterdam, net als volgens Lunchie Market ‘vele kwaliteitsrestaurants en speciaalzaken’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!