Jan Linders vergroot winstgevendheid

Jan Linders vergroot winstgevendheid

Jan Linders heeft vorig jaar zowel zijn omzet als winstgevendheid vergroot. De supermarktketen kwam uit op een winst (ebit) van negen miljoen euro, tegenover 8,2 miljoen een jaar eerder. Dat blijkt uit de publicatie van de definitieve jaarcijfers.

De verbetering van het resultaat komt volgens Jan Linders door een positieve omzetontwikkeling en margeverbetering. De supermarktketen uit het zuiden maakte eerder al bekend bijna vierhonderd miljoen euro omzet te hebben geboekt. De teller stopte bij 392 miljoen euro, wat een groei van 5,4 procent betekent ten opzichte van 2015. Het landelijk marktaandeel komt inmiddels uit op 1,09 procent.

Jan Linders lanceerde vorig jaar een nieuw driejarenplan, waarin de focus op groei ligt. De retailer zegt als onderdeel van deze strategie te investeren in de organisatie, winkels en formule. Zo werden vorig jaar twee supermarkten overgenomen en in acht supermarkten een nieuwe formule geïmplementeerd.

Jan Linders heeft geen ambitie om uit te breiden buiten zijn huidige marktgebied, vertelde directeur commercie en marketing Chantal de Rijk eerder dit jaar. “Wij scoren nu omdat we de enigen zijn die weten wat klanten in het zuiden willen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!