Retailers in EU pakken stijgende lijn weer op

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie zijn in april met een half procent toegenomen ten opzichte van een maand eerder. In de eurozone werd een stijging van 0,1 procent genoteerd. Dat blijkt uit de laatste cijfers van statistiekbureau Eurostat. In maart werd in de EU nog een kleine daling waargenomen.

In april zat zowel de food- (0,6 procent) als de non-foodbranche (0,4 procent) in de EU in de lift. In de eurozone was non-food met een daling van 0,4 procent een vreemde eend in de bijt. De daling wordt onder meer veroorzaakt door teruglopende kledingverkopen. De foodbranche noteerde ook in de eurozone een plus van 0,6 procent.

Het Verenigd Koninkrijk (2,8 procent), Finland (twee procent) en Portugal en Zweden (allebei anderhalf procent) presteerden in april het best. In Kroatië liepen de verkopen juist met 2,1 procent terug, terwijl ook Oostenrijk (min 1,2 procent) en Hongarije (0,8 procent) dalingen noteerden. De cijfers van Nederland zijn zoals altijd vertrouwelijk.

In vergelijking met een jaar eerder liepen de verkopen in de EU met drie procent op. In de eurozone komt de groei ten opzichte van april 2016 uit op 2,5 procent. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!