Appdate: Zo identificeer je je bij Hudson’s Bay

Appdate: Zo identificeer je je bij Hudson’s Bay

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Grapedistrict, Tricount en Hudson’s Bay Nederland.

Grapedisctrict
De app van Grapedistrict is niet nieuw, maar de smaaktest wel. Als onderdeel van der verbeterde app doet Grapedistrict gepersonaliseerde wijnsuggesties op basis van de online en offline aankoopgeschiedenis en reviews die in de app en het Grapedistrict-account opgeslagen worden. Een zelflerende algoritme maakt aanbevelingen ‘fles na fles en review na review persoonlijker’, zegt de wijnverkoper zelf.

Klanten hebben de optie om de smaaktest te doen in de webshop, winkel of app. Aan de hand van zestien vragen leert het algoritme de smaak van de klant kennen, waarna direct twaalf wijnsuggesties worden gedaan. Het ‘precies vinden van de juiste vragen en formule’ heeft veel tijd gekost, zegt medeoprichter Freek Padberg. “Er zijn eindeloos veel experimenten gedaan met groepen klanten die veel verschillende vragen beantwoorden. En daarna - uiteraard - vooral veel wijnen proefden.”

Tricount
Wat iDeal is voor Nederlandse consumenten, is Bancontact voor de Belgen. Het is de meest populaire betaalmethode bij onze zuiderburen, waar alle grote Belgische banken op zijn aangesloten. De marktleider zit echter niet stil: door een samenwerking met Tricount wordt het voor gebruikers nu mogelijk om een rekening te delen. “Zulke samenwerkingen stellen ons in staat een vinger op de pols te houden van het snel ontwikkelende betaallandschap”, aldus ceo Kim Van Esbroeck.

Tricount is een app die mensen in staat stelt de kosten te verdelen onder meerdere gebruikers. Na een weekendje weg met vrienden of een restaurantbezoek met collega’s rekent de app uit wie wat moet betalen. De belangrijkste functie is dat de rekening ook direct in de app betaald kan worden. Geld naar elkaar overmaken is niet langer nodig: wie op de betaalknop in Tricount drukt komt direct in de app van Bancontact. Na het scannen van de QR-code van de ontvanger en het invoeren van een pincode is de betaling verricht. 

Hudson’s Bay
17 augustus gaat het eerste warenhuis van Hudson’s Bay open. De Canadese retailer is in ons land inmiddels gestart met een loyaliteitsprogramma. Consumenten die zich aanmelden voor Club Hudson’s Bay sparen bij iedere aankoop punten voor producten, aanbiedingen, een gratis personal shoppen of een beautybehandeling. Verder worden members toegang tot exclusieve events en een speciale service beloofd.

Het loyaliteitsprogramma wordt ondersteund door een app, die onlangs voor de Nederlandse markt is gelanceerd. De app biedt een puntenoverzicht en een ‘keycard’ met barcode, waarmee gebruikers zich in de winkel kunnen identificeren. Verder vinden gebruikers er het laatste nieuws over de warenhuizen, collecties en feestelijke openingen. En vacatures, niet te vergeten. Hudson’s Bay zit nog altijd midden in zijn zoektocht naar 1800 nieuwe collega’s.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in