Het district Ginza in Tokio staat al lange tijd bekend als een luxe winkelgebied, met misschien wel de hoogste dichtheid aan designerboetieks ter wereld. Om die status nog eens extra kracht bij te zetten, opende recent het grootste winkelcentrum van de regio.
Ginza Six, zoals de mall heet, biedt 150 duizend vierkante meter aan retail- en horecaruimte. Het bestaat uit zeventien verdiepingen, waarvan dertien boven en vier onder de grond. Negen verdiepingen zijn gewijd aan winkels en restaurants, terwijl de rest als kantoorruimte wordt gebruikt. Het ontwerp is afkomstig van Taniguchi Yoshio, bekend van verschillende andere gebouwen in Japan, waaronder het Kyoto National Museum.
Het winkelcentrum is een waar walhalla voor flagshipstores. Van de in totaal 241 winkels in Ginza Six, bestaat de helft uit vlaggenschepen van retailers of merken. Van vier merken is de grootste winkel ter wereld er gevestigd. Ook het Amsterdamse Denham opende er recent zijn 'global flagshipstore'. Ginza Six mikt op twintig miljoen bezoekers per jaar, zowel van binnen als buiten Japan. Voor die laatste groep is er ook een toeristencentrum aanwezig.
Ginza Six biedt verschillende diensten voor de luxe shopper, zoals een 'premium lounge' en persoonlijke stijladviseurs. "We hopen dat Ginza Six niet alleen het hart van Ginza, maar ook van Tokio en heel Japan wordt", toont Shingo Tsuji, president van ontwikkelaar Mori Building Co., zich ambitieus.
Reacties 0