Hudson’s Bay heeft de merken bekendgemaakt die verkocht zullen worden in zijn eerste tien warenhuizen in Nederland. De Canadese retailer positioneert zich als premium brand warenhuis, met een mix van Amerikaanse, Europese en opkomende merken.
Hudson’s Bay gaat onder meer Topshop, The Kooples, Kate Spade, MAC en Hay verkopen. Ook de Nederlandse denimmerken Scotch & Soda, G-Star en Denham zijn vertegenwoordigd. Er komt een grote sneakerafdeling met merken als Nike, Adidas en New Balance, terwijl het vintageconcept LXR and Co de tassenafdeling aanvult met iconische tassen van labels als Louis Vuitton en Hermès. Verder opent haarverzorgingsmerk Aveda een salon in drie winkels en opent Dyson op de home- en beautyafdeling ‘experience units’, waar specialisten continu nieuwe producten demonstreren.
Een deel van de merken ontwikkelt speciaal voor Hudson’s Bay producten, die onderdeel uitmaken van The Limiteds-collectie. Het gaat onder meer om een tas van Karl Lagerfeld, jeans van G-Star en producten van Zoe Karssen, Swatch en Vitra. Al deze producten zijn in beperkte en genummerde oplage te koop.
Alle vestigingen worden voorzien van zogenoemde Studios: speciale ruimtes waar klanten verrast moeten worden door afwisselende partnerships en merklanceringen. Ze bieden volgens Hudson’s Bay tevens een podium voor jong talent.
De eerste winkel van Hudson’s Bay opent midden augustus op het Rokin in Amsterdam. De winkels van het concern zijn naar eigen zeggen flexibel ingericht, waardoor ze continue kunnen worden aangepast. Daarnaast is het merkportfolio per stad toegespitst op de wensen van de lokale klant.
Reacties 0