IKEA en Apple werken aan augmented reality-app

IKEA komt later dit jaar met een app waarmee gebruikers kunnen zien hoe meubels in hun huis zouden staan. De retailer werkt daarvoor samen met Apple, zegt head of digital transformation tegen CNN.

De app moet komende herfst gelanceerd worden en laat gebruikers producten in 3D in hun eigen huis bekijken. De applicatie start met vijf- tot zeshonderd artikelen, en wordt geleidelijk uitgebreid. Eerder startte de meubelketen al met virtual reality in drie winkels, waar klanten een virtuele eigen gecreëerde keuken kunnen bekijken.

De augmented reality-app is een van de manieren waarop IKEA zich wil aanpassen aan het veranderende klantgedrag. Ook de samenwerking met Amazon die deze week van start ging sluit daarbij aan. Daarnaast wil IKEA zijn kleinere winkelconcept voor het ophalen van online bestellingen. “Voor de meeste consumenten is de dichtstbijzijnde IKEA te ver weg”, zegt een woordvoerder. IKEA heeft momenteel 44 van deze click & collect-winkels. 
 

Reacties

Shopping 2.0 komt steeds dichterbij met AR. Voor een merk als Ikea is dit zeker interessant. Deze blog post laat zien hoe Apple en Google, naast AR, retail verder beïnvloeden: https://www.highstreetapp.com/blog/6-key-takeaways-for-mobile-retail-announced-by-google-and-apple-this-year

Geplaatst door Sanne Heil op 19 juni 2017 om 11:59

Laatste nieuws

RetailTrends

De week in vier tweets

RetailTrends tipt wekelijks uitingen die een beeld geven wat zich zoal buiten...