Beslist.nl gaat gebukt onder Google Shopping

Beslist.nl is gehalveerd in bezoekersaantallen sinds Google met de concurrerende dienst Shopping begon. Dat stelt ceo Kees Verpalen tegenover RTL Z

Google wacht mogelijk een recordboete van de Europese Commissie vanwege misbruik van zijn dominante marktpositie. Ook Verpalen vindt dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. Google Shopping wordt volgens hem standaard hoger in de zoekresultaten getoond.

Verpalen vergelijkt de zoekmachine met een snelweg die door Google is aangelegd, maar waar iedereen voor hetzelfde tarief op zou mogen rijden. Hij ziet Google Shopping als een busdienst, die het exclusieve recht heeft gekregen om op de snelweg te rijden. “Andere busdiensten weigeren ze de toegang”, aldus de ceo.

Beslist.nl verloor een aantal jaar terug zelf veel klanten door de overgang naar een cost per sale-model (CPS), waardoor de kosten per order volgens veel retailers hoger uitvielen. Het nieuwe verdienmodel werd na alle ophef deels teruggedraaid, waarbij de veelvuldig bekritiseerde conversiepixel weer verdween.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!