IntelligentX is vorig jaar gelanceerd als ’s werelds eerste bier gebrouwen met kunstmatige intelligentie. Consumenten die één van de vier flesjes van het biermerk proberen, geven via een bot op Facebook Messenger feedback. Moet er meer hop, meer alcohol of juist meer koolzuur in? Op een schaal van één tot vijf beoordelen ze de huidige biersmaak, waarna een algoritme genaamd ABI (automated brewing intelligence) alle data vertaalt in een nieuwe samenstelling. Dat recept gaat vervolgens naar de brouwer van het bier.
Retail & Brands Festival op 7 september in Utrecht
IntelligentX komt uit de koker van datagedreven innovatie-adviesbureau 10x. Topman Hew Leith spreekt op het komende Retail & Brands Festival, waar hij vertelt hoe kunstmatige intelligentie wordt ingezet voor het brouwen van bier en hoe machine learning te gebruiken is voor de ontwikkeling van andere fysieke producten. Het tweede Retail & Brands Festival vindt op 7 september plaats in De Fabrique in Utrecht. Ga voor meer informatie naar retailandbrandsfestival.nl.
Reacties 0