Het aanbod in de webshop van Blokker is sinds de introductie van Nextail! Connect vergroot van zo’n tien- naar ruim vijftigduizend producten. Het aantal verkooppartners is gestegen van zeven naar dertig. “We gaan nu het aantal verkooppartners opschalen om het aanbod verder te verbreden en verdiepen”, zegt manager marketplace Nextail Connect! Rob Minnée in het jaarverslag van Blokker Holding.
Het retailconcern ging afgelopen november live met het online platform, waarmee retailers en groothandels hun producten in eerste instantie kunnen aanbieden op Blokker.nl. Daarbij gaat het niet alleen om verkopers van producten die er voorheen niet te koop waren. Er is ook overlap met het assortiment van Blokker, vertelt Minnée. “Alles is transparant tegenwoordig. Het is juist een voordeel dat consumenten op blokker.nl prijzen en voorwaarden kunnen vergelijken.
Iedere aanbieder heeft volgens hem zijn eigen leveringsvoorwaarden. Waar Blokker bestellingen die voor tien uur ’s avonds binnenkomen de volgende dag bezorgd, kan het bij partners soms drie dagen duren. “Daar kan dan een prijsverschil in zitten. Soms zijn de producten wat duurder, soms ook goedkoper bij Blokker”, aldus de voormalig commercieel directeur van bol.com Plaza. “Het belangrijkste voor ons is dat de klant op blokker.nl een nog ruimere keus in het productaanbod krijgt en altijd vindt waar die naar op zoek is.”
Minnée is naar eigen zeggen druk bezig om de producten van andere aanbieders ook via de online bestelpunten in de winkels beschikbaar te stellen. De introductie van een marktplaats bij de andere formules wordt onderzocht.
Reacties 0