Blokker wil Nextail Connect! naar winkels brengen

Blokker wil Nextail Connect! naar winkels brengen

De producten van externe verkopers in de webshop van Blokker moeten ook via de bestelzuilen in de winkel te bestellen zijn. “Daarmee maken we weer een volgende stap om omnichannel te zijn”, zegt marketplace manager Rob Minnée van Nextail Connect! tegen RetailTrends.

Blokker maakte donderdag bekend zijn webshop uit te breiden met het witgoedassortiment van AO.nl. In eerste instantie gaat het om 750 producten, maar uiteindelijk moet het hele assortiment van de witgoedspecialist via Blokkers webwinkel te koop zijn. Om praktische redenen zijn er geen plannen voor witgoedproducten in de winkels, maar Blokker wil die wel via de online bestelpunten aanbieden. “Dat willen we doen voor de producten van al onze externe verkopers, dus ook de witgoedproducten”, aldus Minnée. Wanneer het zover is, kan hij nog niet zeggen. Tot nu toe zijn alleen producten uit Blokkers eigen assortiment online te bestellen in de winkel.

Nextail Connect! werd in november 2016 gelanceerd. Daardoor kunnen externe partijen verkopen via de webshop van Blokker. Hoewel Blokker Holding bijna al zijn overige formules in de verkoop zet, is het volgens Minnée nog steeds een mogelijkheid dat ook die worden aangesloten op het platform. “Maar we zullen per formule moeten kijken wat daarvoor de mogelijkheden zijn, want de context is natuurlijk veranderd.” Eerder werd al duidelijk dat Nextail de ‘online aanjager’ blijft van het aan Gilde Equity Management verkochte Leen Bakker en de nog te verkopen formules.

Nextail Connect! heeft inmiddels zo’n 35 aangesloten partners, goed voor zo’n vijftigduizend producten. Maandelijks komen er volgens Minnée nieuwe partners bij.

Minnée gaat op RetailTrends dieper in op Blokkers stap in witgoed en de stand van zaken bij Nextail Connect!


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!