Beslist.nl wordt 'acuut twee of drie keer zo groot’

Beslist.nl wordt 'acuut twee of drie keer zo groot’

Beslist.nl verwacht met een factor twee of drie te groeien als Google Shopping zijn dominante positie verliest. “Van de vissen in de vijver voor vergelijkingssites, kan Google straks niet meer de eerste zes wegvissen”, zegt ceo Kees Verpalen tegen RetailTrends.

Verpalen verwijst naar de megaboete die Google onlangs kreeg van de Europese Commissie, vanwege machtsmisbruik met Google Shopping. Op straffe van dwangsommen moet het daar binnen negentig dagen mee stoppen. Door de groei van Google Shopping verloor Beslist.nl in de afgelopen twee jaar de helft van zijn zeshonderdduizend dagelijkse bezoekers, zegt Verpalen. “Dat Google nu wordt teruggefloten betekent dat wij acuut twee tot drie keer zo groot worden.”

Ook voor webwinkels is de straf voor Google volgens Verpalen goed nieuws. Zij hadden volgens hem geen alternatief met enige volume om mee samen te werken. “Als één partij zo dominant is, kan die de prijzen steeds verder opschroeven.” Tegelijkertijd schuilt er volgens hem een risico in, omdat talloze etailers een groot deel van hun marketingbudget in Google Shopping hebben zitten. 

Verpalen gaat op RetailTrends in op de transformatie die Beslist.nl doormaakt van prijsvergelijker tot online winkelcentrum. 

Reacties 1


Piet de Greef 4 jul, 10:51

Wat kan ik me ongelofelijk ergeren aan dit type bedrijven.
Zorg ervoor dat je meerwaarde bied voor de zoekers in plaats van een bedrijf die het beter doet dan jou aan te klagen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!