World Food Center schroeft verwachtingen op

World Food Center schroeft verwachtingen op

De provincie Gelderland wil vijftien miljoen euro investeren in de realisatie van World Food Center in Ede. De plannen voor het ‘voedselbeleveniscentrum’ zijn vrijdag gepresenteerd.

Bij de presentatie kwam onder meer het plan voor de 'WFC Experience' aan bod. Die omschrijft ontwikkelaar BRC Imagination Arts als ‘een unieke publieksattractie die bezoekers uit binnen- en buitenland laat zien wat de Nederlandse landbouw, wetenschap en voedingsmiddelenindustrie te bieden hebben.’ In WFC Experience ervaren bezoekers de voedselketen van productie tot consumptie, waarbij technieken als virtual reality, hologrammen en 3D worden ingezet.

World Food Center heeft verder FrieslandCampina, Nestlé en de Rabobank als nieuwe partners weten te strikken. Eerder zegde onder meer Albert Heijn zijn medewerking al toe. “Het wordt een prachtige plek om aan het grote publiek te laten zien waar ons eten vandaan komt, hoe er volop wordt geïnnoveerd en om met elkaar in gesprek te gaan”, zegt director quality assurance and product sustainability Anita Scholte van Albert Heijn.

Volgens berekeningen van financieel specialist Leisure Development Partners kan het voedselpretpark 350 duizend bezoekers per jaar trekken. Eerder werd gesproken over twee- tot driehonderdduizend bezoekers. De investering van de provincie komt bovenop de vijf miljoen euro die de gemeente Ede eerder al zei te investeren. In totaal vergt World Food Center een investering van zo’n vijftig miljoen euro.
 

RetailTrends