Ici Paris XL ziet zowel in Nederland als daarbuiten nog voldoende witte vlekken in zijn winkelbestand. “Het punt van verzadiging hebben we nog lang niet bereikt”, zegt managing director Linda Alblas-van den Burg tegen RetailTrends.
In Nederland, waar Ici Paris XL nu 151 vestigingen heeft, kunnen er volgens Alblas-van den Burg nog zeker vijftig winkels bij. Daarnaast kijkt de parfumerieketen in verschillende plaatsen in ons land waar het al gevestigd is naar een groter pand. In België ziet de managing director vooral in Wallonnië nog uitbreidingsmogelijkheden, terwijl ook de huidige twee winkels in Duitsland er meer zullen worden.
Ici Paris XL lanceerde onlangs een nieuw winkelconcept in Haarlem. Dat wordt uiteindelijk naar alle vestigingen in de Benelux uitgerold, waarbij maximaal twintig filialen per jaar worden omgebouwd. Hoewel de webshop naar eigen zeggen zowel in Nederland als België ‘de grootste winkel is’, blijven de fysieke winkels volgens de directeur onverminderd belangrijk. “E-commerce groeit heel hard, wij moeten ervoor zorgen dat onze winkels zo aantrekkelijk zijn dat het de moeite waard blijft er naartoe te komen”, zegt Alblas-van den Burg.
Op RetailTrends wordt naast het nieuwe winkelconcept onder meer ingegaan op digitale innovaties waar Ici Paris XL aan werkt en de misser met de Durf jezelf te zijn-campagne.
Reacties 0