Minder supermarktklanten besteden meer

Minder supermarktklanten besteden meer

Supermarkten hebben in het eerste halfjaar 2,6 procent meer omzet geboekt. Het aantal uitgegeven kassabonnen daalde juist met twee procent, blijkt uit cijfers van GfK.

De omzet kwam over het eerste halfjaar uit op 17,71 miljard euro. Per kassabon steeg de omzet met 4,6 procent, van 22,57 naar 23,60 euro. In juni kwam de groei uit op 5,7 procent ten opzichte van een jaar geleden, bij een vrijwel gelijk aantal uitgegeven kassabonnen.

Het aandeel aanbiedingen in de supermarktomzet is fors gestegen, van 18,8 procent naar 21,6 procent. Promoties zijn in de productgroepen bier en home & personal care-producten goed voor respectievelijk 38,6 en 37,1 procent van de omzet. Ook bij verse maaltijden en agf ligt dit percentage bovengemiddeld. Het omzetbelang van aanbiedingen stijgt binnen alle doelgroepen. Het hoogst ligt het aandeel bij gepensioneerden.

 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!