Detailresult: ‘E-commercesucces moeilijk voor supermarkt’

Detailresult: ‘E-commercesucces moeilijk voor supermarkt’

Het is voor een traditionele supermarkt moeilijk om ook een succesvolle internetwinkel te worden. “Zo’n hybride model is wel mogelijk, maar het gaat veel beter als het wordt opgebouwd vanuit een internetwinkel”, zegt ceo John Kruijssen van Detailresult in Het Financieele Dagblad.

Kruijssen wijst op Coolblue dat vanuit zijn online basis fysieke winkels is gaan openen en op Amazon, dat supermarktketen Whole Foods overnam. “Dat model kan wereldwijd werken.” Detailresult bezorgt met zijn formule DekaMarkt wel aan huis, maar ziet daar met Dirk vanaf. DekaMarkt leent zich daar volgens Kruijssen beter voor, vanwege het hogere prijsniveau. Hetzelfde geldt voor horeca in de winkel. “Ook dat doen we niet bij Dirk, wel bij DekaMarkt”, aldus de topman.

Omdat Dirk zich focust op de laagste prijs, wil het geen verliesgevende webwinkel runnen. Wel zegt Kruijssen dat ‘zijn handen jeuken om het wel te doen’. “Maar we weten wat onze kerncompetenties zijn en daar houden we aan vast.”

Dirk-directeur Marcel Huizing zei eind vorig jaar nog serieus bezig te zijn met een webwinkel. “We zien ook wel dat we online niet weg kunnen blijven.” 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!