PostNL test eigen online boodschappendienst

PostNL is onder de naam Stockit gestart met een eigen webshop voor boodschappen. De logistiek dienstverlener gaat daarmee de concurrentie aan met supermarktketen, meldt Distrifood.

Het assortiment van Stockit bestaat uit zo’n tweeduizend artikelen, waaronder lang houdbare, schoonmaak- en verzorgingsartikelen. Versproducten zijn vooralsnog niet te koop. De boodschappendienst wordt momenteel getest in Amsterdam en de regio Breda.

De producten worden volgens een woordvoerder van Stockit niet bij fabrikanten ingekocht, maar bij een lokale supermarkt. “Daardoor kunnen we een scherpe prijs bieden en bezorgen we het gratis thuis.”

Het experiment is volgens een woordvoerder van PostNL een van de groei-initiatieven van het bedrijf, dat transformeert van een postbedrijf naar een logistiek e-commercebedrijf. “We zien dat producenten rechtstreeks aan consumenten willen leveren en dat de consument op het gebied van boodschappen meer gewend raakt aan online aankopen”, stelt zij. “Daarom wordt er op allerlei manieren geëxperimenteerd in deze markt en wordt gekeken waar de behoefte ligt.”

PostNL bezorgt in ons land onder meer de boodschappen voor Hoogvliet. Onlangs werd dezelfde bezorgdienst in België gelanceerd, waar Ekoplaza, Carrefour en Marley Spon tot zijn klanten behoren. Die stap hoort naar eigen zeggen bij de ambitie van PostNL om ‘de beste logistieke partij voor online food in de Benelux’ te worden.

RetailTrends

De week in vier foto’s

RetailTrends tipt wekelijks berichten die een beeld geven van wat zich zoal...