Blokker verkoopt witgoed in webshop

Blokker verkoopt witgoed in webshop

Nextail is een strategische samenwerking aangegaan met online witgoedspecialist AO.nl. Via het platform Nextail Connect! zijn daardoor 750 witgoedproducten te koop via de webshop van Blokker.

Blokker wil met de samenwerking ‘nog meer de leidende kracht in het huishouddomein’ worden. Tot het assortiment behoren onder meer wasmachines, vaatwassers en koelkasten van merken als AEG, Bosch en Siemens. Zowel vrijstaande apparatuur als inbouwapparaten behoren tot het assortiment. In de toekomst wordt het assortiment witgoedproducten verder uitgebreid.

Blokker komt met de samenwerking met AO.nl naar eigen zeggen beter tegemoet aan de wensen van zijn klanten. “Door witgoed toe te voegen aan het online productassortiment van Blokker bouwt Nextail de positie van winkelformule Blokker als omnichannel huishoudspecialist nog verder uit”, aldus Nextail-directeur Antoine Brouwer. Door de samenwerking met AO.nl zegt de retailer gekozen te hebben voor een ‘zeer sterke partij’, met bekende merken en goede service.

Blokkers innovatietak Nextail lanceerde in november vorig jaar Nextail Connect!, waardoor externe verkopers konden worden aangesloten op de webshop van Blokker. Het online assortiment van de huishoudketen is sindsdien uitgebreid van tienduizend naar ruim vijftigduizend producten. Inmiddels zijn zo’n 35 externe aanbieders aangesloten.

AO.nl is de Nederlandse tak van de Britse webwinkel AO.com, en ging ongeveer anderhalf jaar geleden van start in ons land. De etailer spreekt van een ‘logische stap die onze reis in Nederland zal versnellen’. 
 

Reacties 1


Henk de Vente 22 jul, 14:04

Als Blokker zich als serieus platform wilt ontwikkelen en structureel onder de prijs van de aanbieder (AO.nl) gaat zitten, door 90% van de provisie alvast van de prijs af te trekken, is het snel klaar. Oftewel, slechte deal voor AO.nl.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!