De online strategie van Hunkemöller is gericht op het bieden van een seamless ervaring via alle devices. Daarin heeft de lingerieketen nu al ‘een hele goede positie’ ten opzichte van de markt, zegt e-commercemanager Bert Middendorp tegenover RetailTrends.
De doelgroep van Hunkemöller bestaat volgens Middendorp vooral uit ‘meiden die de hele dag met hun mobiel bezig zijn’. Daarom wil de retailer via alle devices aanknopingspunten bieden. “In landen als België en de Zuid-Europese landen waar we actief zijn lopen we daarin al mijlenver voor op onze concurrenten.”
Hunkemöller introduceerde recent user generated content op zijn website en is bezig dit uit te rollen naar de app. Klanten kunnen foto’s van zichzelf met een Hunkemöller-product uploaden, die vervolgens op een speciale pagina getoond worden. De conversie van die producten is al zichtbaar gestegen ten opzichte van artikelen zonder user generated content, zegt Middendorp. “Dan moet je denken aan een groei van meerdere procentpunten.”
Op RetailTrends gaat Middendorp dieper in op user generated content en andere online shoppingtools die Hunkemöller onlangs lanceerde.
Reacties 0