Bol.com en Lego bouwen kidsplatform

Bol.com en Lego bouwen kidsplatform

Bol.com heeft in samenwerking met Lego een online platform voor kinderen gelanceerd. In deze ‘creatieve en educatieve online omgeving’ kunnen ze zich ‘zich volledig onderdompelen in de wereld van Lego-speelgoed’, zo laat de Nederlandse etailer weten.

Het platform is gericht op kinderen van 2 tot 14 jaar. Zij kunnen er naast informatie over Lego vooral veel filmpjes bekijken. Ook kunnen ze zelf speelfimpjes maken, door gebruik te maken van een scriptgenerator, geluidseffecten en diverse achtergronden. De kinderen kunnen de video vervolgens delen via social media.

Lego en bol.com denken met het platform in te spelen op de toenemende populariteit van vlogs en unboxing video’s, waar kinderen door geïnspireerd raken. Bol.com werkte voor de ontwikkeling van ‘Speelfilmpjes voor en door kinderen’ samen met het Utrechtse creatief bureau Born05.

Speelgoedwinkelketen Intertoys ging vorig jaar al van start met een contentplatform. Via Intertoys Play wil de retailer klanten adviseren over alles wat met speelgoed te maken heeft.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends