Nederlandse supermarkten hebben in juli 2,6 procent meer omgezet dan een jaar eerder. De totale omzet kwam uit op 2,65 miljard euro, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van marktonderzoeker GfK.
De omzet per kassabon steeg fors met 6,1 procent. De gemiddelde kassabon vertegenwoordigde vorige maand een waarde van 23,54 euro.
De groei in juli is gelijk aan de eerste helft van dit jaar. De totale omzet over de eerste zeven maanden ligt op 20,36 miljard euro, 2,6 procent meer dan een jaar eerder.
GfK merkt verder op dat het online omzetaandeel verder blijft groeien. In het tweede kwartaal was 2,8 procent van de totale supermarktomzet afkomstig van het internet, tegenover 2,1 procent een jaar eerder. Ruim een op de zeven huishoudens kocht het afgelopen jaar wat online bij supermarkten. Zij geven 15,1 procent van hun supermarktbestedingen online uit, waar dat in 2016 nog elf procent was.
Reacties 0