Dit is waarom Asics vol op eigen winkels inzet

Dit is waarom Asics vol op eigen winkels inzet

Asics heeft voor het eerst al zijn vier merken onder een dak gebracht. In de Londense winkelstraat Regent Street is een flagshipstore geopend, dat door het leven gaat als de grootste winkel van de schoenenfabrikant.

Klanten kunnen in de winkel terecht voor Asics, Asics Tiger, Onitsuka Tiger en Haglöfs. Het Japanse concern wil er laten zien meer te verkopen dan alleen sportschoenen. Asics kan naar eigen zeggen ‘deel uitmaken van elk gebied van iemands leven’.

De winkel in Londen is uitgerust met het ‘sound mind, sound body’-concept, dat eerder dit jaar al in Amsterdam werd gelanceerd. Ook de winkels in Berlijn, Parijs, Tokio en New York moeten eraan geloven. De brandstores van Asics hebben een omzetgroei doorgemaakt van achttien procent, waarbij met name de kledingverkoop aanzienlijk is gestegen.

In Londen zijn meerdere miljoenen geïnvesteerd in de opening van de winkel. Op 840 vierkante meter is een ‘volledig geïntegreerd, holistisch sportomgeving tot leven gebracht in een innovatieve en verbeterde winkelervaring, waarin zowel lichaam als geest worden gestimuleerd’, klinkt het vanuit Asics. De ‘sound mind, sound body’-mentaliteit komt onder meer terug in het gebruik van levende planten, duurzame producten, natuurlijke houtafwerking, ledverlichting en technologie, evenals de sappenbar en ingebouwde dj-booth.

Een van de hoogtepunten van de winkel is het ‘robotbezorgingssysteem’ in het hart van de winkel, dat personeel in staat stelt producten direct naar de winkelvloer te laten bezorgen. Verder zijn de etalages uitgerust met robotarmen en knipperen lampen in verschillende kleuren met dezelfde snelheid als de hartslag van een honderdmetersprinter.

Asics heeft het voornemen om de komende drie jaar te groeien van 26 naar meer dan 140 brandstores in de EMEA-regio. In ons land heeft het label een flagshipstore in Amsterdam en twee outletwinkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in