Carrefour heeft vorige week in zijn webshop twee keer zoveel korting gegeven als bedoeld. Door een computerfout werden kortingen in België dubbel doorgerekend, schrijft Het Laatst Nieuws.
De fout werd al snel opgemerkt en gedeeld via social media. Dat zorgde ervoor dat er flink wat online bestellingen zijn geplaatst met de hoge kortingen. “Wij konden natuurlijk aan onze klanten het probleem uitleggen en toch de juiste prijs aanrekenen, maar dat hebben wij niet gedaan”, reageert een woordvoerder. Klanten konden volgens hem eenmalig genieten van de ‘superkortingen’.
De Franse supermarktketen weigerde wel klanten die misbruik maakten van de fout, door bijvoorbeeld grote voorraden op te kopen. Zo was er volgens de zegsman een kattenasiel dat pallets kattenbrokken online bestelde. “We zijn met hen tot een compromis gekomen en hebben alsnog een fikse korting toegestaan om onze goede wil te tonen.”
Leen Bakker beging vorige maand een vergelijkbare fout, waarna duizenden consumenten goedkoop hoogslapers aanschaften. De woonwinkelketen bood als goedmaker veertig procent korting aan op een willekeurige hoogslaper, maar Aliter Melius ging daar niet in mee. Dit juridische adviesbureau zegt namens ruim duizend consumenten een kort geding aan te spannen tegen Leen Bakker om de bedden alsnog geleverd te krijgen.
Reacties 0