Media Markt heeft in opdracht van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de verkoop van zijn Formule 1-reizen aangepast. De toezichthouder nam die reizen onder de loep nadat er signalen werden ontvangen dat de retailer de consumentenregels niet goed naleefde.
Brancheorganisatie ANVR sommeerde Media Markt in juni al de algemene voorwaarden bij de arrangementen naar verschillende Grand Prix-wedstrijden aan te passen. De elektronicaketen liet toen al aan RetailNews weten dat er zo snel mogelijk aangepaste algemene voorwaarden en FAQ’s op de site kwamen te staan.
Media Markt maakt nu duidelijk wie de reis organiseert en vermeldt de prijzen transparanter. Ook biedt de organisator nu de wettelijke verplichte garantieregeling voor pakketreizen en zijn de creditcardkosten geschrapt. Consumenten die te veel creditcardkosten hadden betaald, hebben geld teruggekregen.
De ACM zegt de komende tijd extra in de gaten of Media Markt en andere aanbieders van pakketreizen zich aan de regels houden. Het is volgens directeur consumenten Bernadette van Buchem belangrijk dat bij verkoop van reisproducten de regels worden nageleefd. “Door deze snelle actie hebben we verdere schade voor consumenten voorkomen.”
Reacties 0