Beter Bed in zee met matrassenstartup Emma

Beter Bed in zee met matrassenstartup Emma

Beter Bed gaat de matrassen van Emma verkopen in zijn winkels in Nederland en België. Het gaat daarbij om een exclusieve samenwerking; de matrassen van Emma zijn verder alleen via zijn eigen webshop verkrijgbaar. De retailer verwacht door de samenwerking jongere klanten te trekken en zo zijn marktaandeel te vergroten.

De samenwerking gaat op 1 september in alle 94 winkels van Beter Bed van start. Ook worden de matrassen online aangeboden en komt er een gezamenlijk marketingplan. 

De retailer wijst erop dat meer dan tachtig procent van zijn potentiële klanten zich online oriënteert en daardoor meerdere merken kennen en veel over de specificaties weten. “Dit alles vraagt om een andere manier van denken”, reageert algemeen directeur Debbie Klein. Verder is een combinatie tussen on- en offline deskundigheid volgens haar in de beddenbranche ‘zeer succesvol gebleken’. “De samenwerking met Emma draagt bij aan de verdere groei van Beter Bed.”

Emma werd in 2013 opgericht in Duitsland en is inmiddels in tien Europese landen verkrijgbaar. “Als online aanbieder opent dit voor ons een nieuw distributiekanaal dat verbonden is met een hoge naamsbekendheid, mogelijkheid tot uitproberen en uitstekend verkoopadvies”, aldus medeoprichter Mariska Meints van Emma in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!