Ao.nl breidt productaanbod steeds verder uit

Ao.nl breidt productaanbod steeds verder uit

De Britse elektronicaverkoper AO is in ons land ‘onder de radar’ begonnen met de verkoop van tv’s en audio. Stap voor stap volgt ao.nl het voorbeeld van het moederbedrijf, dat in eigen land ook actief is op het gebied van computers, tablets, koffiezetapparaten en andere kleinere apparaten. Dat laat head of retail Evert van Ginkel weten tegenover RetailTrends.

Ao.nl ging in maart vorig jaar van start met de verkoop van witgoed. De etailer kiest ervoor om gedoseerd te groeien, vertelt Van Ginkel. De komende periode wil hij gebruiken om de Nederlandse website op hetzelfde niveau te brengen als in het Verenigd Koninkrijk.

Ao.nl maakt vooralsnog alleen gebruik van eigen chauffeurs om online bestellingen bij consumenten thuis te krijgen. Van Ginkel sluit niet uit dat er ook naar afhaalpunten wordt gekeken als ook kleinere apparaten worden verkocht. In dat kader is de recent gestarte samenwerking met Blokker interessant, stelt hij. AO.nl biedt sinds kort via Nextail Connect! 750 witgoedproducten aan in de webshop van Blokker.

De Britse etaier heeft de ambitie om ‘de beste elektronicaretailer van Europa’ te worden. De eerste resultaten in Nederland noemt Van Ginkel ‘bemoedigend’.

Lees op RetailTrends meer over de plannen van AO in ons land.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends