Arket opent vrijdag zijn eerste vestiging aan Regent Street in Londen. Ook gaat de nieuwe formule van H&M online live in achttien landen, waaronder Nederland.
Arket richt zich op de dertigplusser die waarde hecht aan een gezonde levensstijl en duurzaamheid, schrijft Het Financieele Dagblad. Het concept richt zich op de klant van de toekomst, die niet in de rij wil staan voor advies, maar wel in een prettige omgeving wil winkelen. De bijbehorende mobiele app geldt als ‘verkoopadviseur’, terwijl het assortiment vooral bestaat uit kleding met ‘tijdloze, klassieke designs’.
Naast de eigen merken komen er bij Arket, in tegenstelling tot bij de overige formules van H&M, ook producten van andere merken te liggen. Zo worden er sneakers van Adidas en Nike verkocht. Verder verkoopt Arket ook woon- en keukenartikelen en komt er een café in de winkel.
Na de winkel in Londen volgen er snel vestigingen in Brussel, Kopenhagen, München en Stockholm. Arket betekent het achtste merk voor H&M. Of er ook fysieke winkels in Nederland komen, is nog niet bekend.
Reacties 0