HelloFresh wil volgende maand naar de beurs

HelloFresh wil volgende maand naar de beurs

Maaltijdboxbezorger HelloFresh wil in september naar de beurs. Dat zegt ceo Dominik Richter tegen Manager Magazin.

HelloFresh moet bij zijn beursgang rekening houden met een lagere waardering dan eerder werd verwacht. Twee maanden geleden werd de maaltijdboxdienst nog gewaardeerd op twee miljard euro. Doordat de Amerikaanse branchegenoot Blue Apron in juni naar de beurs ging, en sindsdien veel waarde verloor, houdt HelloFresh nu rekening met een flink lagere waardering.

De keldering van Blue Apron betekent niet dat HelloFresh een soortgelijke ontwikkeling wacht, zegt Richter. De Rocket Internet-dochter ontwikkelt zich volgens hem veel beter dan zijn Amerikaanse branchegenoot. Zo groeit HelloFresh volgens hem harder en maakt het minder verlies, terwijl het ook aan marktaandeel in de Verenigde Staten wint. 

In mei werd al duidelijk dat HelloFresh zich opmaakte voor een nieuwe poging om naar de beurs te gaan. Eind 2015 zag het daar vanwege de marktomstandigheden nog van af. De maaltijdbezorger zag zijn omzet in het eerste half jaar met de helft toenemen tot ruim 435 miljoen euro, terwijl het verlies licht steeg tot 56,7 miljoen.
 

Reacties 2


Bert Ysfogel 25 aug, 15:08

2 miljard ? een koopje voor een bedrijf dat enorme winsten gaat maken. Nu nog even niet, maar vertrouw er maar op binnenkort gaat alles goed komen. De oprichters/huidige aandeelhouders zullen dit heus niet beweren als het niet zo is. Daar hebben ze geen enkel belang bij.


Johan Heinecke 25 aug, 13:21

Nog steeds geen winst maar wel 2 miljard waard . Juist , allemaal aandelen kopen ! Er zijn steeds meer bedrijven die nog nooit winst hebben gemaakt en opeens miljarden waard zijn, tot iemand een leuker appje bedenkt, of een groter gar in de markt...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!