Maaltijdboxbezorger HelloFresh wil in september naar de beurs. Dat zegt ceo Dominik Richter tegen Manager Magazin.
HelloFresh moet bij zijn beursgang rekening houden met een lagere waardering dan eerder werd verwacht. Twee maanden geleden werd de maaltijdboxdienst nog gewaardeerd op twee miljard euro. Doordat de Amerikaanse branchegenoot Blue Apron in juni naar de beurs ging, en sindsdien veel waarde verloor, houdt HelloFresh nu rekening met een flink lagere waardering.
De keldering van Blue Apron betekent niet dat HelloFresh een soortgelijke ontwikkeling wacht, zegt Richter. De Rocket Internet-dochter ontwikkelt zich volgens hem veel beter dan zijn Amerikaanse branchegenoot. Zo groeit HelloFresh volgens hem harder en maakt het minder verlies, terwijl het ook aan marktaandeel in de Verenigde Staten wint.
In mei werd al duidelijk dat HelloFresh zich opmaakte voor een nieuwe poging om naar de beurs te gaan. Eind 2015 zag het daar vanwege de marktomstandigheden nog van af. De maaltijdbezorger zag zijn omzet in het eerste half jaar met de helft toenemen tot ruim 435 miljoen euro, terwijl het verlies licht steeg tot 56,7 miljoen.
Bert Ysfogel 25 aug, 15:08
Johan Heinecke 25 aug, 13:21