Only for Men heeft geen spijt van zijn marketingstunt, waarbij de modeketen deed alsof vrouwen voortaan niet meer welkom waren in zijn winkels. Het heeft de naamsbekendheid vergroot en nieuwe klanten opgeleverd, zegt mede-eigenaar Piet Feenstra tegen De Gelderlander.
Iedereen bij wie Feenstra zich voorstelt begint over de stunt, stelt de oprichter. “We zoeken wel eens het randje op en hier zijn we eroverheen gegaan.” Wel zorgde de actie er volgens hem mede voor dat de winkels ‘dit jaar weer beter draaien dan vorig jaar’. Hij benadrukt nog eens dat Only for Men ‘er natuurlijk niets van meende’. “Tachtig procent van de mannen neemt zijn vrouw mee, en zij beslist.”
Only for Men bracht in maart het nieuws naar buiten dat de winkels voortaan een ‘Men Only’-beleid zouden voeren. Een dag later maakte de retailer bekend dat het om een stunt ging, waarmee het wilde duidelijk maken ‘hoe belangrijk vrouwen zijn in het koopproces van herenmode’.
Reacties 0