Vomar heeft de afgelopen twee jaar vijftig miljoen euro geïnvesteerd in winkelverbouwingen, nieuwe systemen en prijsverlagingen. “Het heeft er alle schijn van dat de herpositionering lukt”, zegt directeur Aart van Haren tegen Het Financieele Dagblad.
Vomar rondde afgelopen voorjaar de ombouw van zijn 64 winkels af, waarmee de supermarktketen terugkeert naar zijn discountformule. De retailer is de afgelopen jaren klanten kwijtgeraakt, zegt Van Haren. “En de klanten die nog kwamen waren mandjesklanten die nog even de vergeten kruidenmix kwamen halen, dat is een sluipmoordenaar.”
De supermarktketen heeft de afgelopen jaren naar eigen zeggen geen verlies geleden. Met zijn nieuwe ‘rode’ formule garandeert Vomar naar eigen zeggen plaatselijk de laagste prijs. Zo worden duizend producten een op een gematcht met de hard discounters. “Dat kost veel marge, maar dat zal wel”, aldus Van Haren.
Vomar is volgens onderzoeksbureau Nielsen de snelstgroeiende supermarkt van Nederland, met vorig jaar zeven procent groei. De komende drie jaar moeten er tenminste vijftien nieuwe filialen openen.
Seb Seb 28 aug, 13:21
Dennis van Asch 28 aug, 13:11
Seb Seb 28 aug, 12:46