Koop nu je tickets voor Human Capital in Retail

Koop nu je tickets voor Human Capital in Retail

Human Capital in Retail heeft nieuwe sprekers en thema’s geprogrammeerd. Tijdens het event op donderdag 12 oktober wordt dieper ingegaan op de onderwerpen collectieve innovatie en gamification. Eerder werden IKEA, Corporate Rebels en the war on talent al aangekondigd. 

Dit nieuwe event van RetailTrends Media in samenwerking met Stenden Hogeschool vindt op 12 oktober plaats op de Stenden Hogeschool in Leeuwarden. Ben je erbij? Humancapitalinretail.nl

Laat je inspireren door:

Hoe alles om de klant draait
Het behouden van talenten en verdere ontwikkeling is de belangrijkste focus van bedrijven en hun HR-afdelingen. Milennials willen autonoom en onafhankelijk werken en geen leidinggevende die steeds over hun schouder meekijkt. Ze vragen respect voor hun capaciteiten en competenties en het vertrouwen om zelfstandig beslissingen te nemen. Naast milennials in HRM spreekt Roberto Payer, general manager van Hilton Amsterdam, over vrouwen in HRM. Om vrouwen te behouden, blijken flexibele werkafspraken de belangrijkste arbeidsvoorwaarden. Veel vrouwen werken in Human Resources, ook op seniorposities.

De nieuwe rollen van winkelmedewerkers
Klanten trekken en binden, dat is vandaag de dag de belangrijkste functie van winkels. Dat levert voor winkelmedewerkers nieuwe rollen op. Denk aan de Converse-winkel in Boston, die klanten helpt bij het ontwerpen van hun eigen schoenen. Werven, opleiden en ontwikkelen zijn belangrijker dan ooit. Andere sectoren kunnen daarin een belangrijke rol spelen. John Terra van Q&A Consultancy over de kansen van rolmodellen als leraar, gids, trainer en entertainer op de winkelvloer. En zijn robots op de winkelvloer echt de toekomst?

Work hard, play harder
Gamification is een effectief instrument om kennis, vaardigheden en kennis van medewerkers positief te beïnvloeden, of het nu gaat om het bijspijkeren van verkoopvaardigheden of leidinggevende capaciteiten naar een next level brengen. Via games wordt leren adaptief, meetbaar maar vooral ook heel erg leuk. Over de meerwaarde van de playfactor, door Maurits Schansman van AtHand, dat onder meer games ontwikkelde voor retailers en merken als Ahold Delhaize, Vodafone en Sony. 

Collectieve innovatie 
Leiderschap is onmisbaar voor retailers en merken om overeind te blijven in een steeds sneller veranderende wereld. Collectieve innovatie is daarvoor een noodzakelijke voorwaarde. Een workshop van Dennis van Hattem en Jan Benedictus van Gwynt over onder meer het belang van samenspel tussen afdelingen, lef hebben om op tijd te stoppen en hoe je alle talenten in de organisatie een mogelijke bijdrage laat leveren aan het innovatieproces. 

Lessen tot werknemersgeluk van Zappos tot Patagonia > Joost Minnaar en Pim de Morree, ook wel bekend als ‘The Corporate Rebels’, delen een missie: make work more fun. Ze zegden uit frustratie hun corporate banen op en reizen de wereld rond en bezoeken de meest inspirerende organisaties. Terwijl ze gretig hun bucket list afwerken delen ze alles wat ze leren. Welke lessen tot werknemersgeluk bieden mondiale pioniers als Zappos en Patagonia? Hoe geef je betekenis aan de werkzaamheden van werknemers? En hoe start je daarmee? Minnaar en De Morree beantwoorden deze en andere vragen tijdens hun interactieve masterclass.

The war on talent > Jong talent is het kapitaal van elk bedrijf dat wil blijven vernieuwen. Die vernieuwing is keihard nodig, want alleen zo kunnen retailers en merken bijblijven in de huidige, snel veranderende markt. Maar hoe vind je dit talent? En misschien nog wel belangrijker: hoe behoud je ze? Mariëla Debrichy en Margot Roubos van YoungCapital nemen je mee in de wereld van jongeren en hun keuzegedrag en geven retailers en merken adviezen en tips hoe hier op in te spelen.

Hoe IKEA zijn talenten koestert > Woonwarengigant IKEA blinkt uit in innovatie en vernieuwingsdrang, niet gehinderd door zijn enorme omvang. Een van de geheimen is het koesteren van talent. En die talenten de ruimte geven zich te ontwikkelen. De Zweed Carl Petersson is een van die talenten binnen het concern. IKEA liet hem onder meer meters maken in Japan, terwijl hij nu leiding geeft aan een paar honderd man als storemanager van IKEA Haarlem. De route van blauw-geeltalent aan de hand van een persoonlijk verhaal.

Snel meer programmanieuws!
Meld je aan op humancapitalinretail.nl of per mail via events@retailtrends.nl o.v.v. Human capital in retail. Kaarten kosten 295 euro, excl. btw.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!