Vomar heeft vooralsnog geen plannen om zijn webwinkel verder uit te rollen. De supermarktketen ziet daar geen rendabele oplossing voor, zegt ceo Aart van Haren tegen RTL Z.
Klanten in Amsterdam kunnen nu al wel online bestellen bij Vomar, maar daar blijft het voorlopig bij. Van Haren wijst erop dat de gemiddelde Nederlander binnen drie kilometer een supermarkt heeft zitten. Eerder liet onder meer Dirk weten niets in online te zien omdat er geen geld mee te verdienen valt. Ook supermarkten die wel een webwinkel hebben, zoals Albert Heijn en Jumbo, draaien online nog verlies.
Vomar richt zich met zijn aangekondigde uitbreiding vooral op steden, zegt Van Haren verder. Landelijke ambities heeft de retailer niet, omdat Van Haren nog voldoende kansen ziet voor meer marktaandeel in het huidige gebied. “We blijven een regionaal bedrijf en in dat opzicht zijn we nog best groot.”
Vomar heeft de afgelopen twee jaar vijftig miljoen euro geïnvesteerd in winkelverbouwingen, nieuwe systemen en prijsverlagingen. De retailer keert terug naar zijn oorspronkelijke discountformule en wil de komende drie jaar zeker vijftien nieuwe winkels openen.
Reacties 0