Kijkshop haalt miljoen op voor platform

Kijkshop haalt miljoen op voor platform

Kijkshop heeft via crowdfunding ruim één miljoen euro opgehaald voor de lancering van Tone. De retailer hoopt dit bedrag volgens NU.nl nog op te voeren tot 1.250.000.

De winkelketen liet begin deze maand weten één miljoen euro te willen ophalen voor het eind van de maand. Nu dat een dag voor het einde van de campagne gehaald is, verhoogt Kijkshop de doelstelling om ‘te investeren in extra features en functionaliteiten voor het platform’. Het c2c-platform moet volgende maand gelanceerd worden en dit jaar honderdduizend gebruikers trekken.

Kijkshop heeft voor crowdfunding gekozen om consumenten ‘van het begin af aan te betrekken’ bij Tone. “Door financiële participatie via crowdfunding is het ook in hun belang om onze nieuwe koers te ondersteunen”, aldus eigenaar Björn Serving.

Consumenten kunnen elkaar op Tone via een speciale app met een videoverbinding adviseren, waarbij elk advies dat tot een transactie leidt wordt beloond met een commissie. Kijkshop voert al gesprekken met onder meer een Duitse en Zweedse winkelketen over aansluiting bij Tone.  

Reacties

Ontstaat er iets als een trend dat oude merken als V&D en Kijkshop een tijdje gebruikt worden om een heel nieuw merk/product op te bouwen?
Wat is eigenlijk de meerwaarde voor de investeerders om die oude merken nog mee te zeulen in de communicatie? Iemand?

Geplaatst door Olaf Busch op 31 augustus 2017 om 10:43

Laatste nieuws









RetailTrends