Outletcentrum Batavia Stad Fashion Outlet heeft in de eerste helft van 2017 veertien procent meer omzet geboekt dan in de eerste helft van vorig jaar. Het aantal bezoekers groeide met twaalf procent.
Batavia Stad focust zich sterk op bezoekers van buiten de Europese Unie, die volgens centre director Patrick Jansen drie keer meer besteden in het centrum dan Nederlandse klanten. Zo is het sinds juli mogelijk om in het centrum gebruik te maken van een ‘tax refund service’. Klanten van buiten de EU krijgen daardoor krijgen daardoor ter plekke belastingteruggave bij bestedingen boven de vijftig euro. De meeste bezoekers van buiten de EU komen uit China, Egypte en Indonesië, gevolgd door Israël, Rusland en Maleisië.
De groei van het outletcentrum komt naar eigen zeggen mede door de uitbreiding. Daarbij werden in april 45 nieuwe winkels geopend. “De positieve cijfers waar we het eerste halfjaar mee hebben afgesloten, bewijzen dat onze outlet een serieuze speler is in het retailveld”, aldus Jansen.
Reacties 0