Sissy-Boy claimt de term ‘duurzaamheid’ doelbewust nog niet in zijn campagnes. Vanaf volgend jaar wil de modeketen meer naar buiten treden over zijn duurzame doelen en realisaties, zegt ceo Victor van Nieuwenhuizen in het septembernummer van RetailTrends.
Sissy-Boy ziet duurzaamheid voorlopig als een interne ambitie, waarbij het ‘onderdeel van het DNA’ moet worden. “Als je jezelf als duurzaam labelt, richt je er direct een spotlight op”, aldus Van Nieuwenhuizen. Hij noemt de weg naar duurzaamheid een complex proces waar je maar één kans voor krijgt. “Daar moet je als organisatie ook intern klaar voor zijn.”
De modeketen communiceert wel met klanten over duurzaamheid als ernaar gevraagd wordt. Feedback wordt daarbij ook meegenomen in nieuwe collecties. Zo komt Sissy-Boy volgende maand op verzoek van klanten met een yogacollectie die grotendeels uit biologische katoen en gerecycled polyester bestaat. “We zijn op de goede weg, maar we zijn er nog niet”, aldus de ceo.
In het septembernummer van RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op de vraag in hoeverre je over je duurzaamheidsbeleid met communiceren naar de consument. Klik hier om het artikel digitaal te lezen. Nog geen abonnee? Klik hier voor een abonnement.
John De Vries 19 sep, 15:10