Zalando zoekt startups voor betere winkelervaring

Zalando zoekt startups voor betere winkelervaring

Zalando heeft het startupprogramma ‘Build’ in het leven geroepen om de winkelervaring van klanten te personaliseren. Het Israëlische Bllush is de eerste partner die via dit programma met de etailer samenwerkt.

Met Build zoekt Zalando startups die oplossingen aanbieden om de winkelervaring van klanten te personaliseren. Die oplossingen verdeelt het onder in de categorieën ‘sizing & fitting’, ‘styles & outfits’ en ‘inspirational content’. Bllush valt in de laatste categorie, en koppelt shoppable afbeeldingen van influencers aan Zalando’s webshop. Die functie wordt in eerste instantie getest in de sportcategorie van de Duitse webwinkel en bij succes verder uitgerold.

Build past volgens head of partnerships Marc Lamik binnen de platformstrategie van Zalando. De etailer streeft ernaar alle spelers in de mode-industrie met elkaar te verbinden, zo legt hij uit. “Startups bereiken miljoenen consumenten in heel Europa, terwijl de samenwerking ons de kans geeft nieuwe producten en diensten veel sneller toe te passen en nieuwe dingen uit te proberen.”

Zalando is voor samenwerkingen bijvoorbeeld op zoek naar startups die stijl- of maatadvies kunnen geven. De etailer focust in eerste instantie op partners in Europa. Lamik verwacht dat Zalando Build de komende jaren uitgroeit tot een belangrijk onderdeel van het platform.
 

Reacties