Tony’s Chocolonely onderzoekt de mogelijkheden om de gang naar de Amsterdamse beurs te maken. Moederbedrijf Tony’s Factory heeft een team van adviseurs aangesteld om het merk te begeleiden, zo is dinsdag bekendgemaakt.
Het chocolademerk hoopt met een beursgang zijn missie van een volledig slaafvrije cacao-industrie sneller te verwezenlijken. Sinds de start twaalf jaar geleden weet Tony’s Chocolonely ‘de consumentenharten te veroveren’ door chocolade in directe samenwerking met cacaoboeren te maken, stelt chief chocolate officer Henk Jan Beltman. “Daar zijn we trots op, maar het brengt ons nog niet dicht genoeg bij ons uiteindelijke doel.”
Tony’s Chocolonely groeit volgens Beltman met meer dan vijftig procent per jaar en is daarmee een ‘geloofwaardig merk met een groot potentieel’. “Daarop willen wij nu kapitaliseren”, stelt hij. Het geld van de beurs wil het merk naar eigen zeggen gebruiken om ‘de volgende stap te zetten op weg naar het realiseren van onze missie’.
Beltman vertelde vorig jaar in RetailTrends dat het verhaal van Tony’s Chocolonely geen middel is naar commercieel succes. “Ik zie het juist andersom. Zonder commercieel succes kun je geen impact maken. Pas als wij commercieel impact maken gaan de ogen van de grote chocolademakers open en wordt de keten slaafvrij.”
Update: De beursgang blijkt een pr-stunt van Tony's Chocolonely, dat een brandstore opent in de Beurs van Berlage. Lees hier verder.
Marc Koetsier 11 okt, 14:01