Bol.com beschikt als eerste etailer over een sorteerinstallatie van PostNL in zijn eigen fulfilmentcenter. Door een schakel uit de keten te halen, kan de webwinkel de levertijden verder terugdringen en krijgen klanten hun bestelling eerder in huis.
Het fulfilmentcenter van bol.com werd woensdag officieel geopend door de kersverse algemeen directeur Huub Vermeulen. Doordat PostNL zijn sorteerwerkzaamheden voortaan in hetzelfde pand uitvoert, gaan de pakketten vanuit Waalwijk rechtstreeks naar de circa twintig hubs van de logistiek dienstverlener. Vandaaruit worden ze bij klanten in Nederland en België thuisbezorgd.
Bol.com biedt momenteel onder meer de mogelijkheid om bestellingen die voor twaalf uur ’s middags binnenkomen vijf uur later af te halen in een winkel van Albert Heijn of ’s avond thuis te laten bezorgen. Of daar op korte termijn nieuwe bezorgopties aan worden toegevoegd, wil een woordvoerder niet kwijt. “Maar het nieuwe fulfilmentcenter stelt ons in staat om in de toekomst nog sneller te leveren.”
Het nieuwe pand biedt ruimte aan zeven miljoen artikelen, waarvan circa een miljoen verschillende. De afgelopen weken zijn de eerste orders al verstuurd. De komende periode wordt de kraan volgens projectleider Joost Poelgeest ‘langzaam opengedraaid’, om tijdens de piekdagen voor Sinterklaas en Kerst honderdduizenden artikelen per dag te kunnen versturen. Lees meer over het nieuwe fulfilmentcenter van bol.com op RetailTrends.
Reacties 0