Blokker benoemt medeoprichter Picnic tot directeur

Blokker benoemt medeoprichter Picnic tot directeur

Bas Verheijen is aangesteld als marketing- en formuledirecteur van Blokker. De medeoprichter van Picnic is de opvolger van Robert Bohemen, die eerder dit jaar na onenigheid bij de winkelketen vertrok.

Verheijen legde zelf afgelopen maart zijn operationele taken neer bij Picnic, waar hij zich bezighield met assortiment, prijs en promoties. Hij sprak bij zijn vertrek van een ‘natuurlijk moment om een stap opzij te zetten’, omdat Picnic een nieuwe fase inging. Verheijen vervulde eerder directiefuncties bij Procter & Gamble, Albert Heijn en C1000. Hij was onder meer verantwoordelijk voor marketinginitiatieven als ‘Harry de Supermarktmanager’, de Hamsterweken en de WK-Wuppie-campagne.

Bij Blokker moet hij de vernieuwing en het onderscheidend vermogen van de winkelformule kracht bijzetten. Verheijen stelt dat er de afgelopen twee jaar veel is geïnvesteerd in vernieuwing. “Alle ingrediënten zijn aanwezig om het merk weer enorm te laten bruisen en dicht bij de klant te brengen.”

Verheijen komt terecht in de zevenkoppige directie van Blokker, die wordt geleid door Casper Meijer. De winkelketen bevindt zich volgens de topman van Blokker Holding op een kantelpunt. “De ingezette vernieuwing moet nu doorwerken in alle vezels van ons bedrijf, zowel online als offline”, stelt hij. Verheijen heeft volgens hem ‘een bewezen trackrecord om retailformules creatief bij de tijd te houden en te anticiperen op de consument van de toekomst’.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends