Miljoeneninvestering voor VanMoof

Miljoeneninvestering voor VanMoof

VanMoof heeft een investering van vier miljoen euro ontvangen van investeringsmaatschappij Slingshot. De voormalige RetailRookie wil het geld gebruiken om te kunnen voldoen aan de stijgende internationale vraag naar zijn fietsen.

Slingshot krijgt in ruil voor de kapitaalinjectie een substantieel minderheidsbelang in VanMoof. Het Amsterdamse merk verkoopt zijn fietsen onder meer via een webwinkel en vier brandstores, die te vinden zijn in Amsterdam, Berlijn, New York en Taipei.

VanMoof verkoopt naar eigen zeggen zo’n tienduizend fietsen per jaar. De fietsen worden onder meer gekenmerkt door een doorlopende bovenbuis. Daarnaast verwerkt het bedrijf technologie in zijn fietsen. Zo werd vorig jaar een exemplaar met elektronische diefstalbeveiliging op de markt gebracht. Als een fiets wordt gestolen kan de eigenaar via een app ‘bellen’ met de fiets, waarna alle elektronische functies worden uitgeschakeld en de fiets zijn locatie doorgeeft met behulp van gps.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!