Dollar Shave Club introduceert zijn abonnementsdienst voor scheermesjes begin volgend jaar in Europa. Dat heeft ceo Michael Dubin volgens Essential Retail bekendgemaakt tijdens Shoptalk Europe in Kopenhagen.
Naast zijn online abonnementsdienst, wil Dollar Shave Club ook een eigen winkel openen. Wanneer die er moet komen en waar, kon Dubin nog niet zeggen. Verkoop via andere retailers is volgens hem geen optie, omdat het via het huidige model makkelijker is om informatie over klanten in te winnen. De komende maanden richt Dollar Shave Club zich op het herzien van zijn digitale platform, waarbij het model voor klanten flexibeler moet worden.
Dollar Shave Club wil ‘de makkelijkste plaats voor spullen in de badkamer’ worden. Het assortiment is daarom al uitgebreid met verzorgingsproducten voor mannen. Later dit jaar lanceert de Unilever-dochter in thuisland de Verenigde Staten ook een lijn tandverzorgingsproducten.
Dollar Shave Club werd vorig jaar voor één miljard euro overgenomen door Unilever. Daarmee wilde het de abonnementsdienst helpen ‘zijn volledige potentieel te benutten’.
Reacties 0