VidaXL brengt hele aanbod naar externe webshops

VidaXL lanceert een dropshipment-programma voor andere webshops in alle landen waar het actief is. Daardoor kunnen externe webwinkels het gehele assortiment van de webwinkelketen zelf aanbieden.

Het programma houdt volgens vidaXL een ‘gebruiksvriendelijk platform’ in, waarop webshops eenvoudig alle benodigde productinformatie kunnen overnemen om artikelen zelf aan te bieden. ‘Dropshippers’ kunnen hun webwinkel koppelen aan de catalogus van vidaXL, waarna zij zelf kiezen welk gedeelte van het assortiment zij laten zien. Wanneer een klant een bestelling plaatst, kunnen zij de order vervolgens doorzetten naar vidaXL, dat de bestelling verwerkt.

VidaXL is actief in Europa, de Verenigde Staten en Australië, waardoor het lastig is zelf elke potentiële klant te bereiken. Het dropshipment-programma is daarom gunstig voor beide partijen, stelt de etailer. VidaXL kan zijn klantenbestand vergroten, terwijl dropshippers een groter assortiment kunnen aanbieden. Ook kunnen andere webwinkels via vidaXL internationaal uitbreiden.

Het dropshipment-programma betekent een volgende stap in de samenwerking met andere etailers, nadat begin dit jaar al externe webshops werden toegelaten via vidaXL Marketplace. De webwinkelketen groeide de afgelopen jaren naar eigen zeggen steeds met vijftig procent per jaar. Dit jaar verwacht vidaXL een omzet van 250 miljoen euro. 

RetailTrends