Made.com meldt winst in thuismarkt

Made.com heeft voor het eerst zwarte cijfers geschreven in het Verenigd Koninkrijk. Over het geheel genomen is de online meubelverkoper nog wel verliesgevend, blijkt uit de donderdag gepubliceerde jaarcijfers.

Made.com zag zijn omzet vorig jaar met 48 procent groeien tot omgerekend 101 miljoen euro. In eigen land bedroeg de groei 38 procent, terwijl de etailer internationaal een stijging van 69 procent noteerde. Daarmee was de internationale omzet vorig jaar goed voor 35 procent van het totaal, tegenover 31 procent het jaar ervoor.

Made.com wist zijn verlies voor rente, belastingen en afschrijvingen met 38 procent te reduceren tot zo’n 4,2 miljoen euro. Internationaal volgt de meubelverkoper ‘hetzelfde traject’ naar winstgevendheid als in het Verenigd Koninkrijk, al wordt niet gemeld wanneer dat bereikt moet zijn. Over Nederland wordt alleen een ‘sterke groei’ gemeld, waaraan de dit jaar geopende flagshipstore aan het Rokin een bijdrage levert.

De verkoper van designmeubelen laat verder weten het nieuwe platform crowdsourcingplatform TalentLab te lanceren. Daarmee krijgen talentvolle designers wereldwijd de kans hun ontwerpen in productie te zien gaan. De designs die uit TalentLab voortkomen, gaan tien procent van alle door Made.com nieuw te lanceren producten uitmaken. Het platform wordt op 1 november gelanceerd en moet meer dan tweehonderd producten per jaar introduceren.
 

RetailTrends